از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت
سرخط خبرها

ناحیه نوآوری؛ شتاب بخش رشد کسب وکار‌های نوپا

  • کد خبر: ۵۰۶۲۳
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
ناحیه نوآوری؛ شتاب بخش رشد کسب وکار‌های نوپا
غلامرضا عباس زاده - مدیر مرکز نوآوری شهری
بر اساس مصوبه شورای شهر مشهد محدوده‌ای شامل دانشگاه فردوسی، کارخانه نوآوری و بخشی از خیابان‌های اطراف آن در مشهد به عنوان ناحیه فناوری و نوآوری مشخص شده است و آیین نامه اجرای آن در حال تصویب است. در صورت تحقق این طرح، مشهد بعد از تهران دومین شهر کشور است که چنین فضای متمرکزی را برای رشد استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌کند.
 
با توجه به اینکه ظرفیت کارخانه نوآوری و مراکز رشد دانشگاه فردوسی برای همه استارت آپ‌ها و شتاب دهنده‌های موجود در شهر کافی نیست، با ایجاد این منطقه برای سایر استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، امکان اینکه در محدوده‌ای نزدیک به این مراکز مستقر شوند و بتوانند از ارتباط با سایر اکوسیستم نوآور شهر بهره‌مند شوند مهیا خواهد شد.
 
در کنار آن، کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ هم می‌توانند واحد‌های تحقیق و توسعه خود را در این محدوده مستقر کنند تا بتوانند از ظرفیت متخصصان و فناورانی که در دانشگاه فردوسی و شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی این ناحیه مستقر هستند استفاده کنند. ایجاد این فضا به تشکیل خوشه‌های کارآفرین و فناور در حوزه‌های تخصصی مختلف منجر می‌شود و در درازمدت می‌تواند باعث ارتباط بهتر فضای نوآوری شهر مشهد با شرکت‌ها و صنایع مختلف موجود در بازار شود.
 
مدیریت شهری هم تلاش کرده است با دادن تسهیلاتی مثل امکان استقرار این شرکت‌ها در مناطق مسکونی بدون نیاز به گرفتن مجوز‌های تجاری، به شکل گیری این ناحیه و رشد بیشتر اکوسیستم نوآوری شهر کمک کند. البته استقرار این شرکت‌ها شروط خاصی هم دارد که در نهایت به نارضایتی ساکنان دیگر این منطقه منجر نشود. در مجموع، با ایجاد این ناحیه، امیدواریم توسعه کسب و کار‌های نوپا و نوآور در شهر شتاب بیشتری بگیرد و بتواند نقطه عطفی در اکوسیستم استارت آپی مشهد ایجاد کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->